pusspuss

Nu har jag nästan precis kommit hem. Slängde av mig kläderna, bytte till pyjamaströja och långisar och la mig tillrätta i min underbara säng. Julstjärnan lyser. Det luktar en blandning av vanilj, stearin, mitt julljus (som jag fått av sanna) och min alldeles egna lukt här i mitt rum. Det är en hemtrevlig doft. En doft som jag blir lugn och harmonisk av. Å vart kommer jag ifrån? Hur hamnade jag här i min säng? Vart var jag innan?
Från underbara människor, underbara Sanna och Linn. Världens finaste. Jag känner så mycket kärlek. Vill helst bara kramas. Eller fnissa. Tänk vilken glädje ett litet fniss kan ge. Ett leende. Att kunna skratta åt småsaker. Små, små saker. Att kunna känna att man kan säga vad som helst. Aldrig behöva känna sig konstig. Att sitta på en buss sen i ensamhet och le ut i tomma luften. Le åt vackra människor. Vackra och underbara människor som vill vara vän med MIG. Tänk att de finns alldeles nära mig. Vill vara med mig. Tycker jag är viktig. Lyssnar på mig. Skrattar med mig. Ringer mig. Tänk. Tänk vilken tur jag har. Sån himla himla tur.
Och detta är från djupet av mitt hjärta :)
Nu ska jag försöka vara i denna känsla. Vara här. Bara vara här. Andas lungt.
Puss och kram gonatt.

Kommentarer
Postat av: Linn

Fantalastiska amandlingen! Nu bidde jag ännu mer glad och salig i själen. Över att få vara del av sådana som ni. Och lite ledsen för att jag kommer befinna mig så långt borta från er så pass snart. Men det finns inga avstånd som icke går att överbrygga!

2010-12-18 @ 11:51:17
URL: http://fylgia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0