hej sommar

Kände att det var läge för ett blogginlägg. Var ju ett tag sedan.

Jag har tagit årets första dopp! Även årets första bad! Igår ett litet dopp i älven, Klarälven, Sveriges kallaste älv enligt Marina. 30 maj. Ganska bra. Nog för att jag varit bättre. Men ändå. Det var kallt, skönt (eller försöker jag bara inbilla mig det sistnämnda?) men framförallt kändes det bara BRA. Årets första liksom. Känns alltid bra. I luften var det jättevarmt iallafall. Efter våra små dopp tog vi en liten tripp till campingen där vi köpte glass och softade. Kvällen bjöd på grillning och folköl för att sedan avslutas med ett avsnitt Buffy. Fin dag. Fin dag. Och så idag så lyckades jag med årets första riktiga bad. Inte bara ett dopp alltså, nej ett bad. Jag simmade runt lite. Nästan alla på internatet drog till Ransjön denna heta dag. Bilar bilar. Sjön fin och stor och varmare vatten än i älven. Mmmmm. Aaaaa. 
Nu har jag börjat packa ihop lite i mitt rum, iallafall börjat slänga en del skräp och papper som är onödigt att ta med hem. Packningen kommer ändå att bli stor och tung och jobbig och jag vet inte riktigt hur det kommer att gå men det går nog. Allting går. Jag får ju iallafall skjuts med bil in till Stockholm. Den lilla mannen Harry får jag åka med. Eller ja, så liten är han väl inte egentligen.

Jisses, jag ska åka hem snart. Om mindre än en vecka. Jag färstår det inte riktigt. Jag vet inte om jag kommer att inse vad som händer förrän jag är hemma. Kanske inte ens då. Jag vill åka hem fast samtidigt inte. Jag hoppas bara att allt inte försvinner i glömska och allt blir precis som vanligt igen, som det var förr. Inte för att det var dåligt, men jag vill ju att saker och ting ska stanna kvar här inom mig och inte bara inom mig. Och människorna också. Jag vill ju ha de kvar.

hej hej


Kommentarer
Postat av: dan

åh minns du när vi badade sista april i böles? åååå. jag har ännu inte badat. det är illa.

2009-06-01 @ 20:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0