nuärekväll

Lyssnat på ljud idag. Hört fåglar som kvittrar, flera olika sortes kvitter, hört skor som går på knastrande grus, hört ett porlande vatten, hört en cykel som cyklade förbi, en fluga som surrade. Nästan varmt idag.
Hej Mikael sa jag ska vi gå till ateljén. Så vi gick till ateljén. Jag käkade lite nudlar. Drack svartvinbärste på en träbänk placerad i solen. Mitt i solen. Mitt i. En fjäril kom förbi en sväng. Sa hej hej, nej nu drar jag vidare, hej då ses kanske. Så flög den. Skrev lite. Lite. Tänkte. Funderade. Pratade. Målade med allt möjligt. Akvarell, akryl, kol. Cornelis Vreeswijk i mina öron. Länge. Bara jag och Cornelis och målarfärg. Ett tag. Där var jag. Som i en annan värld. Litegrann. Vandrade hem. Solen kände visst för att sticka iväg, eller nej, men molnen kände för att komma fram. Ändå, till och med utan solen, ganska varmt. Andades in lite kobajslukt. Tänkte på Tväråbäck. Tänkte på sommar. Sommar i Tväråbäck. Annan sommar. På andra ställen. Gamla cyklar på små grusvägar. Nattdopp. Varm choklad. Skorpor.
-
Fullspäckad dag igår. Började med tidig morgon, iväg med bil mot Sunne. I en teatersalong, eller biosalong, eller jag vet inte vad, så fanns Bob Hansson. Högstadieelever från Sunne, litteratur/skrivande-klassen och skaparverkstadsklassen från Geijerskolan var där. Tjihejho. Jag gillar Bob Hansson. Han var både rolig, jag skrattade, och smart. Sa tänkvärda saker. Tillbaka till skolan, lunch, och sen åkte vi inte till Karlstad. Jag, Marina, Linda, Mikael och Rickard (den sistnämnde bor ju där). Hängde först hemma hos Rickard ett tag. Drack kaffe och lyssnade på när Marina sjöng och Rickard spelade gitarr. Det var fint. Sen drog vi ner på stan. Vandrade omkring lite. Chokladbutik. Gick till ett café. Käkade middag. Skrattade. Mikael fick ett anfall av, ja vad ska man säga? Glädjeanfall kanske. Det har hänt en gång förut också. Efter att vi ätit pyttipanna. Tror det var pyttipannans fel, eller ja, snarare Rätt, för det är sannerligen underhållande. Han skämtar som aldrig annars och skrattar som aldrig annars. Kul med skratt. Sen blev det bio. Gran Torino. Mycket bra.
M och M, händer i händer. Alltså jag är så väldigt nyfiken nu. Jag måste snart fråga ut någon av de. Jisses. Spännande. Roligt. Buss hem i natten. Tillbaka till skogen, mörkret, tystnaden och lugnet. Pratade psykologi på bussvägen hem. Det var intressant.


Prick nu, prick prick nu, är det Wild Kids. Jag ska se det sen.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Bob Hansson ar en fantastisk man. Ditt liv later kind of fantastiskt too. Nar ar det du kommer tillbaka till umea?

kommer du ens vilja komma tillbaka?

har leker livet, yoga tva ganger om dagen, meditation och schyssta manniskor. du skulle gilla det. vi borde aka hit tillsammans nangang! ar du pa?



SAKNAR DIG!

2009-03-25 @ 09:38:21
URL: http://vivremavie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0