Nu är det V.11

Jag dricker kaffe och skriver novell.
Tänker på mamma när jag dricker kaffe med mycket mjölk.
Kardemumma. Önskar jag hade lite kardemumma. Eller en mörk chokladbit (sukklabit). Eller både och.

På förmiddagen idag framkallade vi svartvita bilder som vi tog för tre veckor sen. Vi hann sammanlagt framkalla 8 bilder. Jag ser helt galen ut på en bild. Haha. Men det är häftigt när bilderna kommer fram. Faschinerande. Coolt. Häftigt. Vår fotolärare, Staffan, är ju en bra och snäll man men han kan verkligen inte konsten att avsluta en lektion i tid. Vi hann nästan inte få någon lunch idag, eftersom han bara fortsätter prata och prata. Han tycker nog väldigt mycket om att vi är där med honom, och att han får lära oss.

MEN, vad är det som händer med min sömn?? Sen jag kom tillbaka från Stockholm så har nätterna inte varit vad de brukar vara. Jo i fredags, efter festande och massor av dans, när klockan var fyra på morgonen. Då gick det bra att sova. Lätt som en plätt. I lördags också. Men så igår igen. Det gick relativt snabbt att somna, men sen så vaknade jag halv sex och kände mig klarvaken. Vilket jag verkligen inte borde varit, eftersom jag kanske somnade vid halv ett. Jag vet inte riktigt vad det är som sker. Tur jag har en bra bok att läsa när sömnen inte riktigt vill infinna sig vid de tidpunkterna som jag vill att den ska infinna sig. Jag har börjat läsa Låt den rätte komma in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0