kollakollakolla

Kolla hit !
Tja !

Härligt.

Kissnödig.

Trött.

Skönt att bara slappa. Skönt känna att det är lugnt. Att allt är lugnt.
Jag har skrivit idag. Min novell har tagit fart. Vet dock inte vart den håller på att ta vägen alltså. I början hade jag väl någon slags koll, sen började jag flippa ut lite. Tror jag. Eller så är det bra. Vet ej. Svårt. Stickat har jag också gjort idag. Pratat i telefon. Med Sanna. Sen ringde även mina bröder. Jag hade hoppats på ett långt samtal med de var och en. Tji fick jag, de hade visst inte tid, men en stund var ju bättre än ingenting.
Gick en prommis. Det har snöat äckelblötsnö idag. Jag som trodde våren var kommen. Såklart inte. Jag blev helt äcklig och blöt. Hungrig var jag också, efter prommisen. Bjöd in Matilda. Vi gjorde klyftisar och lax och en massa vitlök. Sen såg vi Mia och Klara. Sen jäste vi en stund i min gigantiska säng. Sen gick Matilda. Nu är jag här. Tänkte sova snart. Känner mig trött. Tänker att jag ska upp rätt tidigt imorgon. Det är ju ändå måndag. Jag har Foto. Vi ska framkalla bilder.

Nu är jag sådär mitt emellan två personer. Får höra från båda hållen. Det är spännande och kul och känns bra. Men sånt kan vara svårt också. Om den ena tillexempel frågar om den andra, och jag vet allt och skulle kunna berätta jättemycket men samtidigt vill jag ju kanske inte det för det kanske inte den personen vill att jag ska. Så står jag där, och låtsas att jag vet mycket mindre än vad jag egentligen gör.

Kommentarer
Postat av: dan

oj. vad vet du? nu blir jag nyfiken.

2009-03-09 @ 18:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0