Snö

Å, det är helt vintervittvackert utomhus nu. Det snöar stora snöflingor och är alldeles lagom kallt. Jag kom nyss tillbaka från en ensam liten promenad. Det var typ världens bästa promenad. Det är så tyst här. Jag bara stod ett tag, stod och blundade och lyssnade på hur tyst det var. Några barn hördes en bit ifrån, men annars ingenting...
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Vi har ingenting nu på förmiddagen, men efter lunch blir det till att vandra till ateljén och måla. Det blir kul, och sen ikväll syyyyyyyyjunta i ceciliagården. :) :) :) :) :) Då ska jag sticka. Jag tycker om att sticka.

Igår var det också en dag värd att berättas om. På förmiddagen hade vi foto (det är för de som vill, vi är 6 stycken som vill). Sen efter lunch softade jag ett tag, pratade blandannat med fina fina Sanna i telefon, och vad hände väl sedan? JO, vi gjorde snöänglar i snön! Jag rullade även en gigantiskt snöboll! Den var faktiskt gigantiskt, och ganska tung, men jag är stark. Efter middagen badminton, bakning av kladdkaka (fast den blev inte så kladdig, inte så mycket kladdkaka. För lite kakao, för lite sånt där riktigt kladdkakekladd. När ska jag vara med om att en kladdkaka lyckas igen egentligen? Det var tusen år sedan nu, jag börjar verkligen tvivla på min bakkonst. Kladdkaka ska ju vara jättelätt, men ändå var det så längesen jag var med om att göra en perpans perfekt perpanskladdis. Finns det en kladdkakegud? På samma sätt som en yatzygud? Isåfall har jag dålig kontakt med guden just nu och har haft det ganska länge...) och Hercules på den stora, stora teven som en klassis har på sitt rum (som han alltså tagit med sig hit! Jisses!) .

ÅH, föressten, just det, dagens lycka hitills: Jag har funnit en att se Wild Kids med! :) :) :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0