nånting

Oj snart är det lov. Snart är det sportlov. Jag åker till Stockholm på lördag, för att träffa Frida och Sanna. Jag längtar så efter de båda, så det ska verkligen bli jättebra och roligt och jag ser framemot det.

I förrgår hände något spännande. Jag såg film hos Matilda. Popcorn och frukt (rätt bra kombo ändå. En äppelbit i ena handen och popcorn i den andra. ta en liten tugga äpple, sen några popcorn. Faktiskt gott. Och äpplen och all sorts frukt BLIR faktiskt godare när man skär de i bitar, som på dagis.). Farväl Falkenberg, som jag inte tidigare sett. Jag gillade den, mycket. Det var inte detta som var spännande. Film , popcorn och frukt. Nej men sen, efter filmen vet jag inte vad men Matilda fick sig ett ryck och började klä ut mig, och sig själv. Jag var på. Å jag älskar att klä ut mig. Jag saknar alla våra utklädningskläder som vi har (eller hade?) i en stor svart sopsäck. Alla de gånger som jag, kompisar och syskon tagit fram den där säcken och hällt ut alla kläder på golvet för att klä sig i olika fantastiska kreationer.
Minns speciellt en gång. Det var jag och Sanna på Prinsgatan. Haha, jag har en massa bilder från den gången. Vi sminkade oss också. Väldigt snygga tjejer. Sen gick vi ut i våra klädnader och vårt smink och trodde att alla skulle glo på oss, tycka att vi var konstiga, kanske häftiga, men vi fick typ inte en blick. Inte ens i affären, där jag natra att vi handlade någonting, fick vi någon konstig blick eller kommentar. Hahah, men åh det var en kul utklädningsgång.

Jag och Matilda blev iallafall påskkärringar, tänkte dra oss ut på en jakt och ragga godis. Hämtade en pistol(nej men inte en riktig heller!!) och en kvast och begav oss iväg. Några lyckades vi skrämma, på riktigt. Det var inte meningen. Vi ville ju inte att de skulle få dödsångest (som Mikael faktiskt sa att han fick. Han hade först bara sett en pistol sticka fram bakom ett hörn och någon slags gestalt, varvid han tänkt att okej detta är slutet, nu kommer jag att dö). Det var lite misslyckat. Men i ett annat hem fick vi iallafall varsitt digestivekex oliv, och det är ju inte fy skam, och inte varje dag man får ett sånt, så då kändes det mesta bra igen.


Kommentarer
Postat av: dan

åh, vad roligt det låter, och kul att få se lite bilder från ditt hem och dina vänner. mera sånt! kram kram kram kram kram

2009-02-19 @ 12:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0