koka kaffe, jättegott jättegott

Den lilla, eller ändå ganska stora, ganska långa, halvlånga rubriken syftar på en liten ramsa som fastnat på min näthinna. Det är en liten trumramsa, som vi skulle trumma efter när vi hade musik i onsdags. Förutom att det är ruggo jobbigt att ha den lilla kokakaffe-ramsan på hjärnan så var musiken verkligen jättekul!  Vi har ju hitills inte haft så mycket musik, läraren har varit borta, och så visade det sig då tillslut att hon inte har tid för oss. Så i onsdags fick vi en ny, och hon är jättehärlig, glad och engagerad!  Vi fick trumma och sjunga afrikansk sång och sjunga annat och lyssna på musik. Ja det var då väldigt kul, glad blev jag.
IDAG har också varit en bra dag! Måndag foto för de som vill. Vi är sex stycken som vill, vilket jag kanske nämnt förr. Idag åkte vi till vår fotolärares arbetsplats och fotolabb. Tjiiiiiiiiiho! Vi tog burkbilder och framkallade de sedan. Jättehäftigt ju. Att man bara kan använda sig av en liten burk (vi hade en gammal kaffeburk) för att kunna fånga en bild.

Jag har även idag önskat och önskat att en spark helt plötsligt ska dimpa ner från den molnfria och soliga himlen, för jisses, det är verkligen perfekt sparkväder! Jag vandrade efter en väg och där fanns inget grus, inga bilar bara en lång lång halkig väg lagd mitt i februarisolen. Jag sprang lite och kanade med skorna nedför en backe, det gick snabbt och var kul, men om jag ändå haft en spark!

Mikael hade idag också bestämt sig för att bjuda igen för alla popcorn han(ja inte bara han) blivit bjuden på av mig och de hembakta kakorna Marina bjudit på, så han drog in till Munkfors och inhandlade ostbrickegrejer som vi förtärde framför Den lilla sjöjungfrun. Inte för att jag kunde äta så mycket ost, men kexen å vindruvorna och lite feta. Men ljuvligt. Ljuvligt. Ljuvliga tid.


                                     Här är iallafall en liten bild på solen å solen å solen som lyser över klarälven

                                       


Kommentarer
Postat av: agnes.

jag blir sa glad av att lasa det du skriver amanda! du verkar ma sa bra och ha kul! braaa! idag tog vi dykcert och imorrn aker vi till bangkok. kramar!

2009-02-16 @ 17:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0