tartex

Nej men nu har jag verkligen varit dålig på att blogga på sistone. Verkligen dålig. En dålig bloggare. Riktigt dålig. ("Det är kanske lite litet, men om vi sätter upp lite planscher tror jag det kan bli riktigt mysigt, riktigt mysigt, tror du inte?"  Inte exakt exakt citat, men gissa ändå.. ). Men misströsta ej, nu är jag ju här igen!  Kanske stannar jag för alltid. Från och med nu ska jag ägna hela mitt liv åt att blogga. Varenda timme, varenda minut. BARA skriva blogginlägg. ENDAST. Jag ska inte göra någonting annat. Okej lite kisspauser, bajspauser och matpauser.  Annars bara jag och datorn. Vilket underbart och jättekul liv jag har framför mig.
Nej det var tråkigt. Låt mig istället berätta om några fina dagar. En fin senaste vecka. Den har ju nästan varit ovanligt fin. Började med en lång måndag i fotoateljén. Vi fick vara där hela dagen. Det hör minsann inte till vanligheterna. Sen var det tisdag och då blev det minsann ansiktsmålning så det stod HÄRLIGA till. Tisdagar är ju dagen vi vanligtvis brukar hänga i ateljén och skapa häftiga konstverk, men denna tisdag var vi på skolan. Det var nämligen Öppet hus och människor kom och kollade in skolverksamheten. Så Lena, läraren, fraktade lite målargrejor som vi fick sitta och pyssla med i matsalen/ljushallen istället. Vi hade då blandannat ansiktsfärger som var alldeles nyinköpta. Vissa av oss valde att testa på den roliga lilla aktiviteten. Jag målade Marina till en uggla, hon mig till ett typ spöke, Mikael blev en groda och Linda en blandning mellan något läskigt och något slags djur (halva ansiktet av vardera grej). Dagen var mycket angenäm och föll mig då verkligen i smaken. Vi gick omkring som de djur och läskiga saker vi var och fick lite blickar och lite kommentarer. Alltid kul att synas extra mycket, och jamen det var ju riktigt kul att måla på ett ansikte måste jag säga. 



Här är jag . Jag tror att jag försöker se läskig ut. Jag lyckas väl inte så värst bra. Vet inte vad jag tänkte.
Onsdag var det musik och lång eftermiddagsprommis. Matilda och Christoffer. Christoffer går filosofi. Han är rolig. Torsdag heldagsutflykt till Ferlins uppväxtstad Filipstad. Inte bara Skaparklassen utan även Filosofi, Litteratur/skrivande och den allmäna linjen. Bussåkning. Jag satt längst bak. Tänkte jag var med i coola gänget, som sitter längst bak i bussen. Jag gillar Ferlin. Du har tappat ditt ord. Jepps. Tröttheten sen. Sett människor ju, och många bilar och affärer!! (Filipstad är inte stort. 10 000 invånare tror jag.) Häng i solen på bänk. Filosofer och Matilda. Nästan varmt ute. Iallafall ljummet.
Fredag Litteratur/skrivande och sen IN TIIIIIIIIIIIIIL KARLSTAD för lite party. Rickard lagade mat och bjöd mig, Mikael och Matilda på mat. Sen gick vi på Harrys och dansade bland 40åriga kvinnor och män. En mycket rolig kväll.

OCH JAHA, jo. Helgen fortsätter i samma spår. Med glädje i mitt hjärta. Igår lördag, ååååå solen ååå !  Det kändes nästan som sommar. Jag var ute, och hade inte ens jacka. Kelade med fåren ett tag, de är verkligen jättemysiga, la mig sen på en brygga i älven och solen sken rakt i ansiktet och den var ganska varm och JAG HADE INGEN JACKA. Ute flera timmar. Många satt på gräset, några spelade fotboll barfota okej det var lite överdrivet så varmt var det inte men ändå ändå. Det är ju vår och sol och det blir så glatt då. Det blir så glatt. Wild kidsfinal i Katarinagården. En liten rödhårig tjej som heter Malin såg med mig, henne har jag inte pratat med så mycket förr men jag tycker om henne och en mycket god Wildkidskompis. Skojigt skoj. 

Även idag var en kul och spännande dag. Mikael kom över och käkade frukost i det lilla kök som finns i Gästis. Även Lars, som bor i samma hus, knatade sig upp vid samma tid och satt där med sitt smetiga, stekta ägg och diskuterade alla möjliga kula små saker.
Efter frukosten begav sig jag och Mikael oss ut på ett äventyr vi sent kommer att komma glömma. Vi fann ett kranium! Vi klättrade över branta backar! Vi kunde ha fallit ner i älven! Döda kvistar, hemliga rum, spår efter människor för länge sen. Över kvistar, grenar, träd, mellan stenar, uppför backar, nedför backar. Ja jisses. Sen blev det lite fårmys vilket resulterade i en upptäckt av att fårens tänder i överkäken måste sitta väldigt långt bak. Trodde först att de inte ens hade några tänder i överkäken, jag lyfte och lyfte på dens läpp men inga tänder såg jag. Bara där nere. Men de måste ju bara ha tänder även där uppe, något annat vore konstigt. Kanske är kraniumet vi hittat från ett litet får, kanske en bäver, kanske något annat spännande djur. Vi vet inte. Vi ska ta reda på det.
Lalalalalala softning, telefonprat, kaffe, te, läsning av Mio Min Mio (lånade den i det lilla biblioteket idag..). Solen sken. Sms kom. "Cykla?" . Lånade varsin cykel och flög fram över vägarna. Jag på en blå cykel, Matilda på en brun. Nedför en backe, sviiiiiiiiiish tjooooohohoooo, och uppför en backe. Gungade lite, klappade lite häst, pratade lite med en riktig Ransäterbo. Spännade, kul, härligt och det är ljust typ fram tills kl 20.00 nuförtiden.

Nu tror jag nästan att jag snart ska sova.



Kommentarer
Postat av: sanna

TILLSAMMANS, citatet kommer från tillsammans!!! när hon lilltjejen ska flytta in i den där garderoben. wööw wööw!

å din helg lät helt fantastisk, så mysig och spännande! så mycket som hände också, jag vill att det ska hända en massa grejjer här också. =)

snart är du här och det ser jag verkligen fram emot!!! kramelikramar!

2009-04-06 @ 13:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0